Polar Flow synkroniserer nå med Strava

16/12/2015

Kempele, Finland – December 16th, 2015Polar, pioneren innen pulsklokker, aktivitetsmålere og bærbar sportsteknologi har annonsert partnerskap med en annen pioneer: Strava, det sosiale nettverket for sportsentusiaster. Løpere og syklister kan nå enkelt synkronisere sine treningsresultater fra Polar Flow til Strava.

Polar Flow -brukere kobler sammen kontoene i nettjenesten Polar Flow, og alle nye treningsøkter synkroniseres automatisk til Strava. Brukere kan også overføre personverninnstillingene de har i Flow til Strava.

Alle produkter som er kompatible med Polar Flow kan synkronisere med Strava. Brukere med følgende Polar GPS-produkter vil få mest utbytte av denne muligheten:

Polar V800 GPS sports watch
Polar M400 GPS running watch
Polar V650 GPS bike computer
Polar M450 GPS bike computer

"Vi er glade for at det nå blir enda enklere for Polar-brukere å være en del av Strava sitt fellesskap." sier David Lorsch, visepresident for strategi og organisasjonsutvikling hos Strava. "Flere av de benytter allerede Strava, og nå kan også alle enkelt dele sine aktiviteter med fantastiske Polar-produkter."

Marco Suvilaakso, Group Product Director hos Polar sier: “Løping og sykling er de to viktigste sportene for våre kunder. De har vært tålmodige mens de har ventet på denne integrasjonen, og vi er veldig glade for å endelig kunne presentere denne løsningen som bringer Polar og Strava sine fellesskap enda nærmere hverandre.”

About Polar

Polar is the Pioneer of wearable sports and fitness technology and leader in heart rate monitoring, activity trackers and training computers. With nearly 40 years of experience and a proud heritage in innovative physiological and sports medical research, we cater to all levels of fitness by offering a comprehensive product range including cycling computers, wearable sports devices and activity trackers, training apps and online services. Our award-winning training computers are the number one choice among consumers worldwide, being sold through over 35,000 retailers globally. Headquartered near Oulu in Finland, Polar is a privately held company that operates in more than 80 countries including U.S. headquarters in Lake Success, NY. For more information, please visit polar.com.

About Strava

Strava unlocks potential through the power of sport. Designed by athletes, for athletes, Strava’s mobile apps and website connect millions of runners and cyclists every day.