Trening og restitusjon 24/7: Polar annonserer verdens smarteste treningscomputer

25/04/2014

Polar V800 med integrert GPS gir detaljorienterte atleter et reelt bilde av restitusjonsstatus

Polar lanserer nå verdens smarteste og mest avanserte treningscomputer, designet for deg som har sport og trening som en livvstil og for profesjonelle utøvere. Polar V800 med integrert GPS hjelper deg med å nå topp ytelse akkurat når du behøver det mest. Den kombinerer informasjonen om din treningsbelastning med de små aktivitetene du gjør hver eneste dag, slik at du får et reelt bilde av hvor mye restitusjon kroppen har behov for før neste økt. Dette er en teknologi du vil ønske å ha på armen 24/7.

Polar V800 byr på Polars aller beste design og teknologi, og brukes av toppidrettsutøvere som f.eks. IRONMAN world champion Frederik Van Lierde. Den har integrert GPS og støtte for ulike sporter, f.eks. løping, sykling, svømming og triatlon. Hver enkelt sport har sin justerbare profil, og V800 veksler raskt mellom sportene mens den registrerer overgangstiden mellom de.

Viktigst av alt: Polar V800 hjelper seriøse utøvere med å oppnå det lille ekstra. Den tilbyr:

• Smart og nøyaktig registrering av treningsøkter samt alle aktivitetene i din hverdag, takket være en integrert aktivitetsmåler. Fordi V800 registrerer alt fra trappegåing til de hardeste treningsøktene har den mulighet til kontinuerlig å justere statusen på din restitusjon, og dermed gi deg et pålitelig bilde av hvordan kroppen din restitueres og hvor mye mer hvile du behøver før neste økt.
  • Ved å bruke webtjenesten Polar Flow vil du kunne analysere trening og restitusjon fra din V800 i dybden. En stor oppdatering av webtjenesten vil skje ved lansering av V800. Polar Flow Mobilapp har en løpende kobling med Polar V800 og synker data umiddelbart med Polar Flow webtjeneste.

Polar V800 tilbyr også flere unike funksjoner som gjør at den skiller seg ut. Den registrerer hjertefrekvens også i vann - noe som gjør den perfekt for triatleter - og har innebygd barometrisk høydemåling. Displayet er stort og tydelig selv når det ikke er lyse forhold, og er veldig energieffektivt. Polar V800 er oppladbar, og har en utmerket batterilevetid; opp til 14 timer treningstid, 50 timer i low power GPS-modus, eller 30 timer i kun tidsmodus med 24/7 aktivitetsmåling.

Polar V800 gir også Running Index data, og inkluderer en Orthostatic Test som hjelper deg med å unngå overtrening. Du har tilgang til 4 ukers registrering av treningsøkter, og kan enkelt dele treningsdata med din coach via Polar Flow.

Polar V800 er utviklet for de mest krevende øktene, og er en kombinasjon av styrke, letthet, stil og komfort.

I tillegg har Polar V800 software som kan oppdateres fra brukerens side når nye funksjoner blir tilgjengelige. Trådløs forbindelse til smarttelefoner gir muligheter for ytterlige funksjoner innen f.eks. SMS-varslinger og styring av musikk - noe som vil komme som oppdateringer senere i 2014.

Marco Suvilaakso, Director of Product Management hos Polar sa: “Idrettsutøvere har ventet på vårt nye topprodukt, og vi er utrolig stolte over å presentere Polar V800. Dette er Polars smarteste og mest avanserte treningscomputer noensinne, og er utviklet for de mest krevende utøvere og sporter i verden. Vi vet at våre kunder vil bli henrykt over designet, den integrerte GPS`en og de smarte treningsfunksjonene - enten de svømmer, løper, sykler, går på ski eller alt på en gang. Polar V800 hjelper deg med å vite når kroppen behøver restitusjon og når du kan hive deg inn i neste økt.”

IRONMAN world champion, Frederik Van Lierde, sa: “Jeg trener opp mot 35 timer i uken, og trenger et smart treningsverktøy som gir meg dyp innsikt i mine ytelser uansett om jeg svømmer, løper eller sitter på sykkelen. Polar V800 er med meg overalt. Fordi den også måler mine hverdagslige aktiviteter har jeg mulighet til å dra nytte av en optimal restitusjonstid slik at jeg alltid kan være "at the top of my game".”

Pris, tilgjengelighet og kompatibilitet
Polar V800 sort med integrert GPS vil være tilgjengelig i Norge i May 2014, med en veiledende pris på 4399,- . Den vil være kompatibel med tilleggsproduktene løpesensor, tråkkfrekvens, fart- og distansemålere for sykkel i tillegg til power-pedaler. Alt tilleggsutstyret er kompatibelt med Bluetooth Smart. Tilgang til Polar Flow og Polar Flow Mobilapp er kostnadsfritt.

Om Polar
Å lytte til kroppen din er én ting. Å forstå hva den forteller deg er noe helt annet. POLAR hjelper deg med å få innblikk i treningen din. Vi tilskriver det en kombinasjon av ekspertise innenfor sport, fysiologi og elektronikk, i forening med en forståelse av kundens behov. Det kommer derfor ikke som noen overraskelse at vi har gått foran og vist vei innen teknologisk innovasjon og hjertefrekvensmåling siden Polar Electro ble grunnlagt i 1977.

Polar har hovedkontor ved Oulo i Finland, og opererer internasjonalt i over 80 land. Produktene selges gjennom 35 000 forhandlere globalt.

I dag er de prisvinnende produktene fra Polar førstevalget hos kunder over hele verden. For å lære mer om det brede sortimentet til Polar og hvordan vi kan hjelpe deg med å gjøre din trening til suksess - vennligst besøk oss på polar.com.

Polar V800 blackPolar V800 blue