Polar setter ny standard for sykkelcomputere med GPS

25/04/2014

Den nye Polar V650 bringer sammen alle funksjonene som ambisiøse syklister trenger for å maksimere prestasjonene

Kempele, Finland – 26 January, 2014 – Polar lanserer nå et nytt førsteklasses sykkelprodukt. Polar V650 er en sykkelcomputer av ypperste klasse, utviklet for dedikerte syklister som ønsker å analysere treningen i detalj og være ett steg foran konkurrentene. Med integrert GPS kan sykkelturen følges på en stor 2.8" touch screen med farger, samtidig som fart, distanse og rute registreres. V650 hr en rute-guide som er enkel å bruke, samt baromterisk høydemåling.

Polar V650 har et innovativt og funksjonelt design, og er enkelt å feste på sykkelen. Den er lett (kun 120g) og har et stort fargedisplay der det er enkelt å veksle mellom treningsvisninger selv i høy fart, kun ved en liten berøring av skjermen. Displayet kan tilpasses etter brukerens ønske, slik at den viktigste informasjonen alltid er lett tilgjengelig. Foran på sykkelcomputeren er det et LED-lys som skrus på automatisk under forhold med lite lys, for å øke synligheten og sikkerheten til syklisten.

I tillegg til de allsidige GPS-funksjonene er Polar V650 full av Smart Coaching-funksjoner som møter behovene til dedikerte syklister. Ved å bruke Polar H6 eller H7 Bluetooth Smart pulsbelte kan syklisten se helse- og fitnessfordelene ved å trene på de ulike intensitetene, finne ut hvordan det påvirker kroppen samt se hvor mye restitusjon som behøves før neste økt. Polar V650 er kompatibel med Bluetooth Smart fartssensor, tråkkfrekvenssensor og powersensor.

Polar V650 kan brukes sammen med den kostnadsfrie webtjenesten Polar Flow, der brukeren kan planlegge og analysere i detalj. Polar Flow finnes også som mobilapp, som vil synces sammen med sykkelcomputeren underveis.

Marco Suvilaakso, Group Product Director hos Polar, sa: "Vi er stolte over å kunne presentere vår mest avanserte sykkelcomputer for sykkelentusiaster. Polar V650 er mer enn bare et flott produkt nå, den er også en plattform som kan oppdateres, og en del av et nytt, stort treningssystem. Kombinasjonen av V650, webtjenesten og mobilapp Polar Flow vil gi brukeren en fantastisk treningsopplevelse. Du kan alltid lære mer om treningen, se tilbakemeldinger om treningsbelastningen og restitusjonsstatus, samt dele informasjon om rute og økt."

Polar V650 er utviklet og designet for å være et produkt av høy kvalitet. Noen av høydepunktene er: barometrisk høydemåling, opp-/nedstigning, temperatur, puls, fart og distanse, software som kan oppdateres hjemme i egen stue slik at man alltid har de seneste forbedringene, 10-timers batterilevetid i treningsmodus, lading og overføring med standard micro USB kabel, gratis bruk av webtjenesten Polar Flow og kompatibilitet med Bluetooth Smart-sensorer og Polar Flow mobilapp.

Polar V650 vil være tilgjengelig i Norge sommeren 2014, til en veiledende pris på 2699 NOK.

Om Polar

Å lytte til kroppen din er én ting. Å forstå hva den forteller deg er noe helt annet. POLAR hjelper deg med å få innblikk i treningen din. Vi tilskriver det en kombinasjon av ekspertise innenfor sport, fysiologi og elektronikk, i forening med en forståelse av kundens behov. Det kommer derfor ikke som noen overraskelse at vi har gått foran og vist vei innen teknologisk innovasjon og hjertefrekvensmåling siden Polar Electro ble grunnlagt i 1977.

Polar har hovedkontor ved Oulo i Finland, og opererer internasjonalt i over 80 land. Produktene selges gjennom 35 000 forhandlere globalt.

I dag er de prisvinnende produktene fra Polar førstevalget hos kunder over hele verden. For å lære mer om det brede sortimentet til Polar og hvordan vi kan hjelpe deg med å gjøre din trening til suksess - vennligst besøk oss på polar.com.