Polar Loop: En smart og stilig aktivitetsmåler

25/04/2014

Nytt armbånd som måler all bevegelse i hverdagen og veileder deg til en sunnere og mer aktiv livsstil

Polar har lansert Polar Loop: en stilig aktivitetsmåler i form av et armbånd, som registrerer all aktivitet og trening. I samarbeid med en gratis webtjeneste og mobilapp bruker Loop denne informasjonen til å foreslå små endringer i hverdagen for å forbedre helse og velvære.

Polar Loop har et lekkert design, og er utviklet for de som ønsker en mer aktiv og balansert livvstil. Polar Loop er den eneste aktivitetsmåleren som:

• Gir nøyaktig registrering av fem ulike aktivitetsnivåer, slik at den kan skille mellom f.eks. rolig gange og jogging.
  • Gir veiledning i hvordan du kan fullføre dagens aktivitetsmål. Du kan for eksempel få tips om at 30 min jogg, 60 min gange eller noen timer med husvask vil hjelpe deg med å nå dagens mål. Denne veiledningen oppdateres gjennom dagen.
  • Varsler brukeren med en melding når man har sittet nede over en lengre periode. En nylig vitenskapelig studie viste at folk som ikke ser TV i det hele tatt kan forvente å leve rundt 5 år lengre enn de som ser TV seks timer per dag! Å sitte nede blir omtalt som "vår generasjons røyking"’
  • Intelligent måler din aktivitet med hensyn til alder og kjønn. Kun Polar Loop måler all aktiviteten nøyaktig og sammenligner den med de globalt anerkjente retningslinjene på fysisk aktivitet fra World Health Organization.
  • Gir daglige, ukentlige og månedlige visninger av aktivitet på de ulike aktivitetsnivåer på app`en og webtjenesten. Dette inkluderer nyttig veiledning i hvordan man kan bli sunnere, føle seg bedre, se bedre ut, holde seg kvikk og opplagt og redusere langsiktig risiko for livsstilsykdommer som f.eks. hjerteproblemer. Veiledningen baserer seg på Polars unike fysiologiske ekspertise, som er bygget opp gjennom nesten 40 år med forskning og teknologi.
  • Gir brukeren mulighet til å se puls også, ved å benytte et pulsbelte i tilleggr.
  • Polar Loop kan bli med deg overalt - på jobb, på byen, i svømmebassenget og når det er natta.

Polar Loop er ikke bare en aktivitetsmåler, den er også utrolig fin å se på. I første omgang tilgjengelig i sort, med et elegang rødt LED-display. I displayet kan du se informasjon om ditt aktivitetsmål, hva du må gjøre for å nå det, kaloriforbruk, steg og tid - kun ved et tastetrykk. Armbåndet kan enkelt tilpasses brukeren slik at det sitter perfekt og behagelig.

Hvis du vil måle mer intense treningsøkter kan du koble til Polar Loop med Polar H7 Bluetooth Smart pulsbelte.

Polar Loop er bare en del av et større Smart Coaching-system som er utviklet for å veilede og motivere deg til en mer aktiv livvstil.

Webtjenesten Polar Flow gir daglige, ukentlige og månedlige oppsummeringer av din aktivitet. Polar Flow gir også smart veiledning i de små endringene du kan gjøre for å forbedre din livsstil. Både mobilappen og webtjenesten viser om det har vært lange perioder med inaktivitet, for å hjelpe brukere med å unngå for mye sitting.

”Polar Loop er den smarte aktivitetsmåleren som gjør det andre har forsøkt å gjøre. Den er unik i målingen av selv den minste aktivitet, og jobber med deg hele veien i å nå dine mål, selv i svømmebassenget, sa Marco Suvilaakso, Group Product Director hos Polar. ”Polar Loop comes with all the smart insights you’d expect from Polar and underlines the importance of every movement you make in your everyday life.”

Pris
Polar Loop har en veiledende pris på 899 NOK. Polar Flow som webtjeneste og mobilapp er kostnadsfritt..

Om Polar
Å lytte til kroppen din er én ting. Å forstå hva den forteller deg er noe helt annet. POLAR hjelper deg med å få innblikk i treningen din. Vi tilskriver det en kombinasjon av ekspertise innenfor sport, fysiologi og elektronikk, i forening med en forståelse av kundens behov. Det kommer derfor ikke som noen overraskelse at vi har gått foran og vist vei innen teknologisk innovasjon og hjertefrekvensmåling siden Polar Electro ble grunnlagt i 1977.

Polar har hovedkontor ved Oulo i Finland, og opererer internasjonalt i over 80 land. Produktene selges gjennom 35 000 forhandlere globalt.

I dag er de prisvinnende produktene fra Polar førstevalget hos kunder over hele verden. For å lære mer om det brede sortimentet til Polar og hvordan vi kan hjelpe deg med å gjøre din trening til suksess - vennligst besøk oss på www.polar.com

Polar Loop