Polar introduserer aktivitetsklokke med pulsmåling på håndleddet

20/10/2015

Kempele, Finland – October 20, 2015 – Polar, pioneren innen pulsklokker, aktivitetsmålere og bærbar sportsteknologi, tar aktivitetsmålere til et nytt nivå ved å introdusere Polar A360. Denne vanntette aktivitetsklokken er den første som kombinerer pulsmåling på håndleddet med Polars personlige treningsveiledning, i tillegg til aktivitetsmåling 24/7. Den har også smartklokkefunksjoner, som touchscreen i farger og smartvarsler ved innkommende anrop, SMS og kalenderpåminnelser. Armbåndet er laget av mykt og komfortabelt silikonmateriale og kommer i 3 ulike størrelser og flere flotte farger, slik at man kan bytte etter humør og stil.

Polar A360 er designet for å passe inn i en aktiv hverdag og for å oppmuntre til en sunnere livsstil. Med aktivitetsmåling, moderne design og innebygd pulsmåling vil denne aktivitetsklokken inspirere og veilede! A360 har flere av Polars unike Smart Coaching-funksjoner som vil hjelpe brukeren med å trene riktig, og med pulsmåling på håndleddet er man alltid klar for en treningsøkt i de rette sonene. A360 vil være den perfekte partneren både i hverdagen og på trening.

Basert på personlig informasjon vil man få et aktivitetsmål og veiledning i hvordan man kan nå dette. Daglig aktivitet, kalorier og steg registreres, i tillegg til  søvn og søvnkvalitet, slik at man får man et totalbilde av hverdagene og kan gjøre justeringer mot en sunnere livsstil. Dersom man sitter nede over lengre tid vil A360 gi en vibrasjonsalarm for å minne om bevegelse.Fullt oppladet vil Polar A360 holde i 2 uker med 24/7 aktivitetsregistrering og inkludert en time trening hver dag. Enheten er også kompatibel Polar H7 pulssensor for de som foretrekker å trene med pulsbelte.

"Nøkkelen til  Polars velkjente nøyaktighet baserer seg på hvordan data registreres av sensoren, og deretter hvordan den blir tolket. Vi utviklet vår egen algoritme for optisk pulsmåling og optimalisert hardware-designet for å sikre at A360 oppfyller den samme nøyaktighet og kvalitet som Polar-kunder forventer’’ sier Marco Suvilaakso, Global Product Director.

Daglig aktivitet og pulsdetaljer kan sees på Polar Flow mobile App (tilgjengelig for iOS og Android), som tilbyr en umiddelbar analyse av daglig, ukentlig og månedlig aktivitet. Polar Flow nettjeneste gir et grundigere innblikk og en analyse av dataene i treningsdagboken. Hvis man har en trener vil Polar Flow for Coach tilby ekstra treningsstøtte ved at brukeren deler treningsinformasjon via netttjenesten og får tilbakemelding fra sin trener. A360 fungerer også med Polar Club, slik at brukerne kan trene med klubbens instruktører og se live pulsdata under treningstimer.

Produktet koster 1999,- og er tilgjengelig i sort (størrelse M og L) og hvit (størrelse S) fra midten av november 2015. Etter kort tid vil produktet også være tilgjengelig i andre farger (rosa og blå). Utskiftbare arbmånd i hvit, sort, rosa, blå og grønn vil komme i et stort utvalg størrelser tidlig i 2016.

For mer informasjon, vennligst se www.polar.com

Polar A360Polar A360 Smokey BlackPolar A360 Powder White