RCX3 gir umiddelbar tilbakemelding på treningseffekten

04/04/2012

Kempele, Finland – 4th April, 2012 – RCX3 treningscomputer gir deg tilbakemelding på effekten umiddelbart etter treningsøkten! Den tolker hva hjertet ditt forteller deg og gir deg veiledning som er enkel å forstå. RCX3 gjør din trening smartere.

Polar RCX3 kommer med Smart Coaching-funksjoner som veileder deg i planleggingen, gjennomføringen og analysen av dine treningsøkter. Den hjelper deg med å trene på rett intensitet med personlige treningssoner, viser deg sportsspesifikk data for ulike Sportsprofiler, og gir deg feedback på økten for en rask og motiverende analyse. RCX3 kommer også med norsk menyvalg!

RCX3 treningscomputer er et meget fleksibelt treningssystem der du kan oppgradere med flere sensorer for å tilpasse den til ulike sporter og aktiviteter, og koble den til din treningsdagbok på polarpersonaltrainer.com. Her kan du blandt annet se hvilken treningsbelastning du har hatt og planlegge neste økt, samt dele dine treningsdata med venner.

Den splitter nye funksjonen Training Benefit gir deg tilbakemelding umiddelbart etter økten, basert på treningsintensitet og varighet på treningen. Denne oppsummeringen gir deg en rask oversikt og analyse. Når du kommer hjem kan du gå dypere inn i analysen av treningsøkten ved å overføre data til polarpersonaltrainer.com.

RCX3 treningscomputer har et stort og tydelig display som kan vise opp til 3 rader med informasjon samtidig. Med kun noen få tastetrykk kan du justere innstillingene ved å bytte Sportsprofil.

For å tilpasse RCX3 best mulig kommer den i to ulike versjoner – en til dame (hvit) og en til herre (sort). Den naturlige plasseringen av knappene gjør klokken enkel å behandle, og de ventilerte klokkeremmene gjør den komfortabel å ha på armen under trening.

RCX3 kan tilpasses enhver sport, og er kompatibel med G5 GPS sensor, s3+ løpesensor, samt fart- og tråkkfrekvenssensor WIND til sykkel. Den ekstremt smale og lette G5 GPS sensoren måler nøyaktig fart og distanse og gir deg muligheten til å se ruten din på et kart på polarpersonaltrainer.com etter treningsøkten. Her kan du se alle dine treningsdata på ethvert punkt på ruten. G5 GPS er oppladbar via en micro-USB, har en batterilevetid på opp til 20 timer og er lett å ta med seg overalt.

Hvis løping er din sport er s3+ løpesensor noe for deg. Den kommer nå med en ny festeanordning til skoen og garanterer fart- og distansemåling med høy nøyaktighet. Denne lille lettvekteren tåler støt og vann og kan takle selv de tøffeste løpeturene. Ved å gi deg informasjon om din løpsfrekvens og gjennomsnittlig steglengde vil s3+ hjelpe deg med å forbedre din løpesteknikk. RCX3 kan også kalkulere din Running Index, som rangerer løpsytelsen din, basert på data fra GPS eller løpesensor.

På sykkelsetet kan du få informasjon om fart, distanse og tråkkfrekvens ved å benytte Polars sykkelsensorer med W.I.N.D. teknologi. Sportsprofilene gjør det mulig for deg å ha ulike innstillinger for to sykler, slik at det ikke blir noe stress hvis du ønsker å bytte mellom syklene dine.

Etter treningsøkten kan du benytte Data Link for å overføre dine treningsfiler til polarpersonaltrainer på PC eller Mac. Her kan du spore din egen fremgang, analysere øktene i detalj og se ruten din på et kart. I tillegg kan du se din totale treningsbelastning, som vil fortelle deg når du er restituert nok for neste økt og ved kun få tastetrykk er det mulig å dele øktene på Facebook med vennene dine.

Uansett hva du ønsker å skaffe deg I første omgang, vil det være mulig å kjøpe sensorer som tilleggsutstyr ved et senere tidspunkt. RCX3 er også kompatibel med den gamle G3 GPS sensor og s3 løpesensor, så dersom du har disse fra tidligere trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe nye sensorer for å få fullt utbytte av treningscomputeren.

Om Polar:

Som oppfinnere av den første pulsklokken over 30 år siden, kan man si at Polar er spesialister innenfor dette feltet, og har siden den gang vært ledende innen pulsmåling. I dag er Polars produkter førende i verden, og nyter lojaliteten fra både profesjonelle og amatører. Med prisvinnende design og teknologiske nyvinninger viser dette lidenskapen for sport og trening. Uansett hvilket nivå du er på, eller hvilken aktivitet du liker best, kan et produkt fra Polar veilede deg til å trene riktig.

Polar Electro Norge AS, datterselskap av Polar Electro Oy, er ansvarlig for salg, markedsføring, distribusjon og service på produktene i Norge, og er lokalisert på Bryn i Oslo. Polar Electro Norge AS er stolt sponsor av følgende sportsforbund: Norges Skøyteforbund, Norges Skiskytterforbund, Norges Skiforbund, Norges Svømmeforbund, Norges Roforbund, Norges Padleforbund, Norges Fotballforbund og Norges Triathlonforbund.

Polar tilbyr et meget omfattende produktutvalg, og bidrar til å motivere og opplyse nybegynnere og mosjonister så vel som å levere komplette treningssystemer til topputøvere innenfor mange treningsgrener. For å lese mer om det brede sortimentet og hva Polar kan tilby deg, vennligst besøk hjemmesiden www.pulsklokke.no og www.polar.fi