RC3 GPS - smartere trening med integrert GPS!

07/11/2012

Polar, markedslederen innen pulsbasert treningsteknologi, har lansert RC3 GPS – en treningscomputer med GPS integrert.

RC3 GPS er utviklet for å gi treningsentusiaster en alt-i-ett løsning med den seneste GPS-teknologien innebygd i enheten. Den har et ergonomisk design, med naturlig plassering av knapper og en solid reim som puster og gir maksimal komfort. RC3 GPS er en av de letteste og smaleste enhetene med integrert GPS på markedet, med sine 58 gram og kun 1,37 cm dybde. Displayet er stort og tydelig og enkelt å lese av.

Treningscomputeren har et utmerket GPS-signal med den seneste SiRFstar IV-teknologien. Brukeren kan trene opptil 12 timer med aktivert GPS uten å lade enheten, med 250 mAH Li-Pol fixed oppladbart batteri.

Denne nye treningscomputeren kombinerer den seneste GPS-teknologien med den unike treningsveiledningen til Polar – Smart Coaching. Funksjoner er utviklet gjennom de siste 35 årene og veileder brukeren til smartere trening. Noen av de viktigste funksjonene i RC3 GPS er «Sportsprofiler», de brukeren kan forhåndsvelge sport med spesifikke innstillinger for å tilpasse treningen optimalt, samt funksjonen «Treningsfordel» som gir feedback på effekten av treningsøkten. RC3 GPS har også en ny funksjon «Back to Start», som guider brukeren tilbake til startpunktet av treningsøkten. På denne måten kan man være mer eventyrlysten i valg av rute, og utforske de nærmere med en trygghet om at man finner tilbake. Andre populære Smart Coaching-funksjoner vi finner i RC3 GPS er «Running Index» og «Treningsbelastning». Running Index beregner effektiviteten i løpingen ved hjelp av hastighets- og pulsdata, og veileder til en bedre løpsteknikk. Treningsbelastning på polarpersonaltrainer.com viser intensiviteten i treningen og på hvilket tidspunkt kroppen er restituert for nye, harde økter. Dermed blir balansen mellom trening og restitusjon enklere å finne.

RC3 GPS samler mye data som kan analyseres i dybden på nettjenesten polarpersonaltrainer.com. Hver enkelt av Smart Coaching-funksjonene er designet for å gi brukeren best mulig veiledning og support i å nå sine treningsmål så effektivt som mulig. Polar er stolte av å møte behovene til våre kunder, og RC3 GPS er ikke noe unntak. Treningscomputeren kan kompletteres med flere ulike sensorer for å tilpasse den akkurat brukerens sport og behov. Hvis det er løping som er treningsformen kan man legge til en liten s3+ løpesensor som gir data og kunnskap om løpsteknikk og effektivitet. Syklister kan få all data de trenger gjennom fart- og tråkkfrekvensmålere til sykkel.

Om Polar: Som oppfinnere av den første pulsklokken over 30 år siden, kan man si at Polar er spesialister innenfor dette feltet, og har siden den gang vært ledende innen måling av hjertefrekvens. I dag er Polars produkter førende i verden, og nyter lojaliteten fra både profesjonelle og amatører. Med prisvinnende design og teknologiske nyvinninger viser dette lidenskapen for sport og trening. Uansett hvilket nivå du er på, eller hvilken aktivitet du liker best, kan et produkt fra Polar veilede deg til å trene riktig. Polar tilbyr et meget omfattende produktutvalg, og bidrar til å motivere og opplyse nybegynnere og mosjonister så vel som å levere komplette treningssystemer til topputøvere innenfor mange treningsgrener.