Polar, et hjerteslag foran i Bluetooth Smart-teknologi

10/01/2012

Kempele, Finland – 10. January, 2012 – Polar Electro, markedsleder og pioner innen måling hjertefrekvens, er en av de første selskapene til å komme med en Bluetooth® smart standard. Den nye Polar H7 pulssensoren benytter en Bluetooth smart-teknologi med lavt energiforbruk og trådløs overføring av hjertefrekvens. Polar H7 ble introdusert på 2012 International CES Exhibition, og er en av finalistene i den syvende utgaven av det årlige Bluetooth SIG Best of CES Awards programmet.

Nærmere 20 millioner treningsapplikasjoner for sport og fitness ble lastet ned til Smart-telefoner i 2011. Tallene på nedlastninger antas å fordobles i 2012, da aktive mennesker ytrer ønsker om å få mer kunnskap om sine prestasjoner. Behovet for en utprøvd og pålitelig hjertefrekvensmåler som er kompatibel med Smart-telefoner derfor økende. Med Polar H7 hjertefrekvenssensor kan du få informasjon om din hjertefrekvens på din treningsapplikasjon, slik at du kan gjøre mest mulig ut av hver økt. H7 gjør det mulig for deg å intensitetsstyre treningen din, og analysere og dele økten i etterkant.

Bluetooth Smart-standarden er den første virkelig åpne, trådløse standarden for sport og fitness. Denne neste generasjonen av Bluetooth-standard tilbyr lavt energiforbruk, pålitelighet og full kompatibilitet med Bluetooth smart ready-enheter.

Polar H7 hjertefrekvenssensor festes rundt brystet. Den tilpasser seg til kropp perfekt og gir full bevegelsesfrihet under trening. Stroppen rundt brystet er den mest pålitelige metoden for måling av hjertefrekvens under trening, og gjør jobben selv under de mest krevende øktene. Den har en festemekanisme på siden som gjør den enkel å hekte på og av. Bluetooth Smart overføring sikrer at mobilapplikasjonen plukker opp din hjertefrekvens og ingen andres, og sender i tillegg på kodet 5 kHz overføring – slik at den også kan benyttes til mange av Polars treningscomputere. Batteriet er enkelt å bytte for brukeren selv.

Om Polar:

Som oppfinnere av den første pulsklokken over 30 år siden, kan man si at Polar er spesialister innenfor dette feltet, og har siden den gang vært ledende innen pulsmåling. I dag er Polars produkter førende i verden, og nyter lojaliteten fra både profesjonelle og amatører. Med prisvinnende design og teknologiske nyvinninger viser dette lidenskapen for sport og trening. Uansett hvilket nivå du er på, eller hvilken aktivitet du liker best, kan et produkt fra Polar veilede deg til å trene riktig. Polar Electro Norge AS, datterselskap av Polar Electro Oy, er ansvarlig for salg, markedsføring, distribusjon og service på produktene i Norge, og er lokalisert på Bryn i Oslo. Polar Electro Norge AS er stolt sponsor av følgende sportsforbund: Norges Skøyteforbund, Norges Skiskytterforbund, Norges Skiforbund, Norges Svømmeforbund, Norges Roforbund, Norges Padleforbund, Norges Fotballforbund og Norges Triathlonforbund. Polar tilbyr et meget omfattende produktutvalg, og bidrar til å motivere og opplyse nybegynnere og mosjonister så vel som å levere komplette treningssystemer til topputøvere innenfor mange treningsgrener. For å lese mer om det brede sortimentet og hva Polar kan tilby deg, vennligst besøk hjemmesiden www.pulsklokke.no og www.polar.fi.